2% z daní a sponzoring sú dve odlišné formy
21 januára, 2017 7:45 pm
Sponzorstvo-
Sponzorovanie je ekonomická podpora alebo pomoc sponzora určitým dohodnutým spôsobom s obojstrannými výhodami – určitá forma externej reklamy, kde ide väčšinou o zviditeľnenie sponzora na rôznych športových, kultúrnych, zábavných a spoločenských podujatiach. Forma sponzorovania môže byť peňažná i vecná.
Náklady vynaložené na takéto ostatné formy reklamy vykonané externe už nie sú teda daňovo uznané len v limitovanej výške, ale ak sú preukázateľne vynaložené so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia, udržania alebo zvýšenia príjmov daňovníka, sú daňovo uznateľné v plnej výške.
2%z dane –
Adresátom môže byť len registrovaný prijímateľ. Zoznam eviduje Notárska komora SR, ktorá je povinná tento zoznam zverejniť najneskôr do 15.januára. V zozname uvádza všetky potrebné údaje o tej ktorej organizácií, ktoré je potrebné uviesť v daňovom priznaní.
Prijímateľmi 2% teda môžu byť:
- občianske združenie / nie jednotlivec !!!!/
- neinvestičný fond
- nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby – cirkevná alebo náboženská organizácia
- organizácia s medzinárodným prvkom
- Slovenský červený kríž
- subjekty výskumu a vývoja, …
Tieto získané prostriedky môžu subjekty využiť iba na vymedzené účely a to:
- ochrana a podpora zdravia (prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých a oblasť zdravotníctva a služieb)
- podpora športu detí a mládeže a zdravotne postihnutých občanov
- poskytovanie sociálnej pomoci
- zachovanie kultúrnych hodnôt
- podpora vzdelávania
- ochrana ľudských práv
- ochrana a tvorba životného prostredia
- veda a výskum
2% z dane sú výlučne “majetkom ” registrovaného prijímateľa………………………………..