2% z daní a sponzoring sú dve odlišné formy

Sponzorstvo-

Sponzorovanie je ekonomická podpora alebo pomoc sponzora určitým dohodnutým spôsobom s obojstrannými výhodami – určitá forma externej reklamy, kde ide väčšinou o zviditeľnenie sponzora na rôznych športových, kultúrnych, zábavných a spoločenských podujatiach. Forma sponzorovania môže byť peňažná i vecná.

Náklady vynaložené na takéto ostatné formy reklamy vykonané externe už nie sú teda daňovo uznané len v limitovanej výške, ale ak sú preukázateľne vynaložené so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia, udržania alebo zvýšenia príjmov daňovníka, sú daňovo uznateľné v plnej výške.

2%z dane –

Adresátom môže byť len registrovaný prijímateľ. Zoznam eviduje Notárska komora SR, ktorá je povinná tento zoznam zverejniť najneskôr do 15.januára. V zozname uvádza všetky potrebné údaje o tej ktorej organizácií, ktoré je potrebné uviesť v daňovom priznaní.

Prijímateľmi 2% teda môžu byť:

  1. občianske združenie  / nie jednotlivec !!!!/
  2. neinvestičný fond
  3. nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby – cirkevná alebo náboženská organizácia
  4. organizácia s medzinárodným prvkom
  5. Slovenský červený kríž
  6. subjekty výskumu a vývoja, …

Tieto získané prostriedky môžu subjekty využiť iba na vymedzené účely a to:

  1. ochrana a podpora zdravia (prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých a oblasť zdravotníctva a služieb)
  2. podpora športu detí a mládeže a zdravotne postihnutých občanov
  3. poskytovanie sociálnej pomoci
  4. zachovanie kultúrnych hodnôt
  5. podpora vzdelávania
  6. ochrana ľudských práv
  7. ochrana a tvorba životného prostredia
  8. veda a výskum

2% z dane sú výlučne “majetkom ” registrovaného prijímateľa………………………………..

 

Mapa